Monday, October 05, 2009

aku gila ANDY WARHOL



Bio Ringkas

Andrew Warhola (August 6, 1928 – February 22, 1987) lebih dikenali sebagai ANDY WARHOL, seorang pelukis aliran POP ART yang terkenal di Amerika, seorang pencetak,seorang pembuat filem. Beliau menjadi icon Pop kerana terlibat dengan pelbagai aktiviti seni antaranya lukisan, cetakan, filem -filem avant garde,icon fesyen, illustrator yang hebat serta pemilik Factory.

Aku gila Andy...

Sejak belajar seni lukis, siapa tak kenal Andy Warhol kira buta sejarah senilah? tapi sejak aku kenal dunia Bundle, aku mulai memenuhkan almari baju aku dengan kolelsi t-shirt ANDY WARHOL keluaran UNIQLO dan ANDY WARHOL FOUNDATION..

dan mana tak lari ANDY WARHOL dengan POPULAR ART ..apa -apa yang sentiasa dilihat, dipakai, digunakan.....dan imej - imej itu di cetak...dan aku pula memakainya sebagai satu trend sekarang, bagi menghadiri majlis majlis pembukaan pameran, bersiar -siar di bandar sambil membawa karya - karya ANDY WARHOL kemana -mana menerusi t-shirt rare ini...



My rare collections t-shirt ANDY WARHOL..by UNIQLO and ANDY WARHOL FOUNDATIONS

Diantara Koleksi ANDY WARHOL aku..aku dah habiskan hampir RM 1500 untuk semua baju diatas...kalau isteri aku tau...mampus..haha

Baca, Fikir, Komen

Related Posts with Thumbnails